Nieuws


De verwachtingen voor het Belgische elftal zijn hooggespannen, tijdens de succesvolle voorrondes hebben de Rode Duivels het Belgische chauvinisme al flink aangewakkerd. Reden genoeg voor VLAM om tijdens dit WK mee te supporteren met producten van bij ons op het menu.

Lees Meer

48% van het aangekochte volume vers fruit en verse groenten passeerde in 2017 bij DIS 1 (hypermarkten en grotere supermarkten) langs de kassa. Dit is 1% minder dan in 2016. Hard discount (Lidl en Aldi) heeft een volumeaandeel van 24%. Na een jaarlijkse stijging tussen 2010 en 2015, voor hard discount noteren we een stabilisatie in 2017. Op de derde plaats staat de buurtsupermarkt. Het is de enige stijger in 2017 en klom van een marktaandeel van 14 naar 16%.

Lees Meer

Met asperges op het menu brengt u meteen de lente op tafel. Vanaf april tot juni kan u volop genieten van deze veelzijdige groente. Asperges hebben een zachte smaak en een heerlijk aroma, en bovendien zijn ze rijk aan voedingsvezels en vitamine C.

Lees Meer

Elke maand zetten we de vis van de maand en ook de groente van de maand in de kijker. Wanneer je graag seizoensgebonden werkt, in Horeca, Foodservice, speciaalzaak of supermarkt kan je telkens de vis en groente van de maand onder de aandacht brengen. Als suggestie op de menukaart of als aankooptip van de week of maand. In de maand mei is de rog onze vis van de maand.

Lees Meer

Vlees blijft een belangrijke plaats innemen in het voedingspatroon van de Belg. Hij wisselt meer af met gevogelte, vis en vegetarisch en eet opnieuw meer buitenshuis.

Lees Meer

Belgen worden steeds meer duurzame consumenten, onder andere door seizoensproducten te kopen en voedselverspilling tegen te gaan.

Lees Meer

Ouders met kinderen, niet altijd de makkelijkste klanten voor uw zaak. Veel horecazaken hebben moeite om aangepaste menu’s te bedenken of alternatieve porties te serveren. Met deze tips voelen ook het jonge geweld én hun ouders zich welkom in uw zaak.

Lees Meer

De consument koopt verse voeding in de eerste plaats op basis van zijn eigen zintuigen en op basis van de prijs-kwaliteit en de houdbaarheid van de producten.

Lees Meer

Horeca- of detailzaken leveren een dosis culinair of geestrijk geluk voor hun klanten. Naast een degelijk concept met goede producten, is ook de inrichting van je zaak van cruciaal belang. Hierin kunnen goed geplaatste kamerplanten ondersteunend werken.

Lees Meer

Water drinken is belangrijk en draagt bij tot een gezonde levensstijl. Voeg er een smaakje aan toe en zorg voor extra beleving in je zaak. Het vraagt niet veel werk. Gewoon een grote karaf vullen met water en vervolgens groenten en fruit toevoegen.

Lees Meer

Uit onderzoek blijkt welke verse voedingsproducten het meest werden gegeten en waar ze werden gegeten. Een overzicht.

Lees Meer

Elk jaar kiest VLAM samen met de visserijsector een vis van het jaar, nu al voor de 30ste keer! Met de zeeduivel werd dit jaar gekozen voor een stevige vis met fijne smaak.

Lees Meer