Trendy zelfbereide drankjes


De drankenkaart bepaalt mee het succes van je zaak. Wie er flexibel mee omgaat, kan zich op een leuke manier onderscheiden van zijn klanten. Alternatieve cola’s, eigengemaakte ice tea, lokale limonades … er zijn heel wat spelers die hun aanbod afstemmen op de vraag naar meer artisanale en lokale varianten. Je kan er uiteraard ook zelf mee aan de slag.

Water drinken is belangrijk en draagt bij tot een gezonde levensstijl. Voeg er een smaakje aan toe en zorg voor extra beleving in je zaak. Het vraagt niet veel werk. Gewoon een grote karaf vullen met water en vervolgens groenten en fruit toevoegen. Wat extra kruiden kunnen extra pit geven aan je drankje. Laat het water 2 à 4 uur infuseren en je hebt een leuk extra drankje op de kaart.

  • Water met aardbeien, komkommer en tijm: Snijd de komkommer in dunne plakjes met een dunschiller. Spoel de takjes tijm schoon. Snijd enkele aardbeien in 2. Neem een grote kan of fles en voeg de komkommer, aardbeistukjes en de takjes tijm toe. Doe er ook enkele ijsblokjes bij. Vul de fles met ijskoud water.
  • Water met komkommer, citroen en munt: Snijd de komkommer in dunne plakjes met een dunschiller. Spoel de takjes munt schoon. Snijd enkele schijfjes citroen. Neem een grote kan of fles en voeg de komkommer, citroenschijfjes en de takjes munt toe. Doe er ook enkele ijsblokjes bij. Vul de fles met ijskoud water.

Punch is een drankje dat in menig Amerikaanse studentenfilms wordt geserveerd. Het lijkt op sangria en bestaat vaak uit een grote kom met wijn, likeur en fruit. Sommige recepten verkiezen vodka boven likeur. Wij gaan alvast voor een gezonde en alcoholvrije variant. Serveer hem per glas.

  • Pittige tomatenpunch: vul 1/2de glas tomatensap en voeg er peper, zout en 1/2de koffielepel Engelse saus aan toe. Goed schudden. Meng vervolgens met 1/2de glas koude melk en schud opnieuw. Dien op met schijfje citroen.

Wielertoeristen bezoeken graag een horecazaak na hun activiteiten. Ook de fitnessrage wint in ons land al een tijdje aan populariteit. Na een inspanning vullen recreatieve sporters hun energievoorraden weer aan. Een gezonde huisgemaakte proteïneshake zal vast aanslaan.

  • Wortel proteïneshake: voor 2 grote glazen snijd je een banaan in stukken. Meng de banaan samen met 150 ml wortelsap, 300 ml ijskoude melk, 1 uitgeschraapt vanillestokje, 2 eetlepels amandelpoeder en 1 snuifje kaneel in een blender. Voeg 5 ijsblokjes toe en meng tot een luchtige smoothie.
Water met aardbeien, komkommer en tijm
Water met komkommer, citroen en munt
Groene smoothie van spinazie, mango en sinaasappelsap
Water met frambozen en vanille


Opmerkingen: Laat een reactie achter

* De e-mail zal niet worden gepubliceerd op de website.