Bio


Jouw klanten kiezen steeds vaker voor biologische producten. Ook het aanbod van bioproducten wordt alsmaar ruimer.
De tijd dat bio een nicheproduct was, is verleden tijd. Want voor alles wat lekker is, bestaat een bioversie!

Hoe herken je bioproducten? Door het kenmerkende groene logo (zie rechts). Dit betekent dat het product Europees erkend is.
Staat daarnaast het Belgische Biogarantie-label, dan weet je dat de producent ook aandacht heeft voor ecologische, sociale en economische duurzaamheid. Deze bedrijven volgen niet enkel de strenge Europese regels, maar laten zich ook bijkomend controleren.

Voor jouw zaak betekent dit een mooie opportuniteit om je klanten te inspireren met de troeven van bio.
Want ook in 2021 investeert VLAM in heel wat media-aandacht voor bioproducten.

>>Door met jouw zaak in te spelen op onze campagnes, profiteer je gratis mee van de publiciteit waarin wij investeren als VLAM en zet je jouw aanbod van bioproducten extra in de kijker bij je klant.
Bovendien kom je zo tegemoet aan de groeiende vraag van de klant naar biologische producten.

Good to know voor horeca: een professionele keuken die bio op zijn menu vernoemt, is in Vlaanderen niet verplicht om zich onder controle te stellen. In Brussel en Wallonië geldt die verplichting wel. Toch biedt ook in Vlaanderen controle zeker een meerwaarde als je erover wil communiceren. Meer info vind je op www.bioforum.be.

Ontdek onze biocampagnes in 2021

  • Alles over bio


www.allesoverbio.be

De campagne is een 3-jarige EU-campagne in Vlaanderen, dit is het tweede campagnejaar en loopt het jaar rond.

De opzet van de campagne is een antwoord te bieden op de vraag 'Wat is bio?' en het communiceren van de voordelen van bio aan de hand van 5 pijlers:
  • lekker puur 
  • gezond genieten 
  • goed voor het milieu 
  • vriendelijk voor dieren
  • 100% toekomst
De campagne krijgt heel wat media-aandacht via een tv-campagne van 4 weken in maart, juni en september. De golf in september vindt plaats van van W37 tot W39 (13/09 - 03/10).

Doorheen het jaar krijgt de campagne ook online aandacht via storytelling, social media en bannering. In de speciaalzaken zullen we aanwezig zijn via een affichagecampagne.

Voor de campagne wordt ook heel wat materiaal ontwikkeld zoals twee affiches, tv-spots, storytelling video's, ... Zo ondersteunen we jou als professional in het inspelen op de campagne.

Lees meer over de 'Alles over bio' campagne.


>>Op zoek naar extra ondersteuning of inspiratie om bioproducten in jouw zaak in de kijker te zetten? Neem contact met ons op.
BioBio