Bio


Steeds meer consumenten kiezen voor bioproducten en ook het aanbod van bioproducten wordt alsmaar ruimer.
De klassieke supermarkt is met 45,5% van de markt zelfs de grootste verdeler van bioproducten.
De tijd dat bio een nicheproduct was, is duidelijk verleden tijd. V
oor alles wat lekker is, bestaat een lekkere bioversie.

Bioproducten herken je aan het kenmerkende groene logo (zie rechts), wat betekent dat het product Europees erkend is.
Staat daarnaast het Belgische Biogarantie-label, dan weet je dat de producent ook aandacht heeft voor ecologische, sociale en economische duurzaamheid. Deze bedrijven volgen niet enkel de strenge Europese regels, maar laten zich ook bijkomend controleren. 

Acties

Bio campagne

  • Antwoord bieden op de vraag "Wat betekent bio?"
  • Vraag naar bio verruimen, bioverbruik verhogen
  • Bio is lekker puur / gezond genieten / goed voor het milieu / vriendelijk voor dieren / 100% toekomst
  • Focus op lokale bioproducten
  • Looptijd: hele jaar door
  • Media: radio (april en najaar), print, online
  • Events: BioXpo (13 - 14/10/2019)
  • Ben je retailer? Weet dan dat bioproducten aan populariteit winnen. Zet dus zeker je aanbod van bioproducten in de kijker door bijvoorbeeld degustaties aan te bieden. Welke actie je ook doet, post dit zeker ook op social media.
  • Ben je actief in de foodservice markt? Een professionele keuken die bio op zijn menu vernoemt, is in Vlaanderen niet verplicht om zich onder controle te stellen. In Brussel en Wallonië geldt die verplichting wel. Toch biedt ook in Vlaanderen controle zeker een meerwaarde als je erover wil communiceren. Meer info vind je op www.bioforum.be.


Inspiratie
Bio