Fruit


Seizoensproducten van bij ons zijn ultravers, beschikbaar aan een interessante prijs en bieden lekkere variatie op het bord.
Goed voor je zaak én voor je klanten. Want wist je dat de Vlaamse consument steeds meer bezig is met wat hij eet en drinkt? En dat herkomst daar een steeds grotere rol in speelt?

Voor jouw zaak betekent dit een mooie opportuniteit om je klanten te inspireren met de veelzijdigheid van ons Belgisch fruit. Want ook in 2021 investeert VLAM in heel wat media-aandacht voor verse, lokale producten.

>>Door met jouw zaak in te spelen op onze campagnes, profiteer je gratis mee van de publiciteit waarin wij investeren als VLAM en zet je jouw aanbod van verse, kwalitatieve producten extra in de kijker bij je klant.
Bovendien kom je zo tegemoet aan de groeiende vraag van de klant naar producten van bij ons.


Ontdek onze fruitcampagnes in 2021.

  • Hard fruit en zacht fruit campagne
De nieuwe campagne voor hardfruit en zachtfruit in Vlaanderen heeft als doel jonge Vlaamse gezinnen (met kinderen) en medium en heavy users bij 25-45-jarigen de reflex bij brengen om voor bessen, appelen en peren van eigen bodem te kiezen. Want fruit van bij ons is lokaal, kraakvers en écht lekker!
We doen dat door het lanceren van een radiocampagne op Qmusic, JoeFM, MNM & StuBu, een social media campagne op Pinterest, Instagram en Facebook via het kookplatform Lekker van bij ons, waarbij we recepten, inspirerende artikels en receptenvideo's delen en een samenwerking met Buurtsuper.be voor appelen en peren, waarbij we in een online video en een artikel in het magazine de zelfstandige buurtsupermarkt uitbater inspireren met onder andere tips voor het verkopen van hard fruit.

In het voorjaar (juni-september) ligt de focus op zacht, rood fruit, zoals bessen en aardbeien.
In het najaar (oktober-november) focust VLAM op het hardfruit: appelen en peren.

Timing acties:
  • Radio:
    • Wave 1(zacht fruit) > W27-28 (05/07 - 13/07)
    • Wave 2 (hard fruit) > W39-40 (27/9 - 10/10)
  • Social media campagne:
    • Wave 1 (zacht fruit) > W27-32 (05/07 -15/08)
    • Wave 2 (hard fruit) > W39-40 (27/9 - 10/10)
  • Samenwerking Buurtsuper.be: oktober

  • Flandria partnership
In samenwerking met Flandria, roepen we de Belg in de zomer en het najaar op om lokale groenten en fruit van het seizoen te kopen. Dat doen we door een campagne op tv en tv-apps.
De spot zal te zien zijn in week 19 (10/05 – 30/05) en week 36 (06/09 – 26/09).

Ontdek al het lekkers van fruit van bij ons.
FruitFruit