Groenten


Seizoensproducten van bij ons zijn ultravers, beschikbaar aan een interessante prijs en bieden lekkere variatie op het bord.
Goed voor je zaak én voor je klanten. Want wist je dat de Vlaamse consument steeds meer bezig is met wat hij eet en drinkt? En dat herkomst daar een steeds grotere rol in speelt?

Voor jouw zaak betekent dit een mooie opportuniteit om je klanten te inspireren met de veelzijdigheid van onze Belgische groenten. Want ook in 2021 investeert VLAM in heel wat media-aandacht voor verse, lokale producten.

>>Door met jouw zaak in te spelen op onze campagnes, profiteer je gratis mee van de publiciteit waarin wij investeren als VLAM en zet je jouw aanbod van verse, kwalitatieve producten extra in de kijker bij je klant.
Bovendien kom je zo tegemoet aan de groeiende vraag van de klant naar producten van bij ons.


Ontdek onze groente- en fruitcampagnes in 2021

  • Vegetables are the new sneakers – powered by Europe
www.vegetablesarethenewsneakers.eu


De campagne is een 3-jarige EU-campagne i.s.m. Duitsland.
Het eerste campagnejaar startte in 2019 en wordt in België in Vlaanderen gepromoot.

Het opzet van de promotiecampagne is om het groenteverbruik bij jongeren tussen 20 en 30 jaar te verhogen, met als boodschap dat groenten lekker, leuk, makkelijk zijn en passen in een moderne en gezonde levensstijl.

De campagne krijgt heel wat aandacht in de media door een websitecampagne en video’s op kanalen als Facebook, YouTube, Spotify, Instagram en Snapchat.

Voor de campagne werd ook heel wat materiaal zoals recepten en kookvideo's ontwikkeld. Zo ondersteunen we jou als professional in het inspelen op de campagne.

Ontdek meer over 'Vegetables are the new sneakers'.

  • Witloofcampagne
Witloof, onze Belgische trots, wordt in de kijker gezet door inspiratie te bieden via een social media campagne en acties op de winkelvloer.
De campagne loopt van oktober 2020 tot maart 2021.

Maak je graag gebruik van promotiemateriaal? Er is een receptenfolder met witloof beschikbaar, die je ook in het Frans kan downloaden. Er is eveneens een display met receptenfolders beschikbaar in Nederlands en Frans. Bestellen kan: b2b@vlam.be.

  • Groente van de maand 2021

Om professionals zoals jij te inspireren met het aanbod van verse, lokale seizoensproducten, ontwikkelt VLAM jaarlijks een seizoenskalender voor groenten. Download de kalender.

Bovendien hebben we voor iedere groente heel wat culinaire inspiratie, die je kan delen op het winkelpunt of serveren in je zaak.




  • Groentevakman
De Groentevakman is een onderdeel van de Beste Versspecialist wedstrijd die sedert 2013 in Vlaanderen door VLAM wordt georganiseerd in samenwerking met Flandria, Boerenbond en Buurtsuper (Unizo).

Met deze B2B-wedstrijd willen we buurtsupers, speciaalzaken, marktkramers en hoevewinkels belonen voor hun dagelijkse inspanningen om verse groenten van bij ons in de kijker te zetten
  • met belangrijke focus op het gebruik van het Flandria label;
  • deelnemers doorlopen 3 wedstrijdrondes, waaronder een mystery shopper;
  • de winnaars in de categorieën buurtsupers en speciaalzaken krijgen mooie prijzen en de titel Groentevakman 2021.
De media-aandacht die we hierbij voorzien gebeurt via een online campagne via de verschillende partners, via print in het magazine Buurtsuper en via de persaandacht.

Activatieperiode: maart tot juni 2021

Meer info op www.besteversspecialist.be.


>>Op zoek naar extra ondersteuning of inspiratie om verse, lokale groenten en fruit in jouw zaak in de kijker te zetten? Neem contact met ons op
GroentenGroenten