Groenten & Fruit


Seizoensproducten van bij ons zijn ultravers, beschikbaar aan een interessante prijs en bieden lekkere variatie op het bord.
Goed voor je zaak én voor je klanten. Want wist je dat de Vlaamse consument steeds meer bezig is met wat hij eet en drinkt? En dat herkomst daar een steeds grotere rol in speelt?

Voor jouw zaak betekent dit een mooie opportuniteit om je klanten te inspireren met de veelzijdigheid van onze Belgische groenten en fruit. Want ook in 2020 investeert VLAM in heel wat media-aandacht voor verse, lokale producten.

Door met jouw zaak in te spelen op onze campagnes, profiteer je gratis mee van de publiciteit waarin wij investeren als VLAM en zet je jouw aanbod van verse, kwalitatieve producten extra in de kijker bij je klant.
Bovendien kom je zo tegemoet aan de groeiende vraag van de klant naar producten van bij ons.


Ontdek onze groente- en fruitcampagnes in 2020.

Vegetables are the new sneakers – powered by Europe


De campagne is een 3-jarige EU-campagne i.s.m. Duitsland.
Het eerste campagnejaar startte in 2019 en wordt in België in Vlaanderen gepromoot.

De acties van de campagne lopen in 2020 in 2 waves:

  • Wave 1: 13/04 - 30/06/2020
  • Wave 2: 14/09 - 15/11/2020

Het opzet van de promotiecampagne is om het groenteverbruik bij jongeren tussen 20 en 30 jaar te verhogen, met als boodschap dat groenten lekker, leuk, makkelijk zijn en passen in een moderne en gezonde levensstijl.

De campagne krijgt tijdens beide waves heel wat aandacht in de media door een websitecampagne en video’s op kanalen als Facebook, YouTube, Spotify, Instagram en Snapchat.

Voor de campagne werd ook heel wat materiaal zoals recepten en kookvideo's ontwikkeld. Zo ondersteunen we jou als professional in het inspelen op de campagne.

Ontdek meer over 'Vegetables are the new sneakers'.


Denk aan Fons van fruit van bij ons

Voor het 2de jaar op rij voert VLAM campagne voor zacht en hard fruit van bij ons in Vlaanderen.
De campagne heeft als opzet Vlaamse gezinnen de reflex bijbrengen om voor bessen, appelen en peren van eigen bodem te kiezen.
Want fruit van bij ons is lokaal, kraakvers en écht lekker!

De focus ligt in de campagne op zacht fruit (bessen en aardbeien) en hardfruit (appelen en peren).

Deze fruitcampagne krijgt heel wat aandacht in de media, door het inzetten van een social media campagne op Instagram en Facebook, radiospots op zenders JoeFM, Qmusic, MNM, StuBru en online video's. De publiciteit in de media wordt verspreid over 3 waves:

  • Wave 1: 17/02 – 23/02 (hardfruit)
  • Wave 2: 25/06 – 30/07/2020 (zacht fruit)
  • Wave 3: 30/09 - 18/10/2020 (hardfruit)
Voor de campagne werd ook heel wat materiaal zoals receptenfolders, affiches en instore radiospots ontwikkeld. Zo ondersteunen we jou als professional in het inspelen op de campagne.


Witloofcampagne

Deze Nederlands- en Franstalige campagne heeft als opzet onze Belgische trots in de kijker te zetten op het winkelpunt.
De retailacties voor het najaar zijn momenteel in opmaak. Hou dus zeker deze pagina en de Facebookpagina in de gaten voor meer nieuws!

Omdat de campagne ook plaatsvond in het voorjaar, is er wel al een receptenfolder met witloof beschikbaar. Deze receptenfolder is ook beschikbaar in het Frans.


Groente van de maand

Om professionals zoals jij te inspireren met het aanbod van verse, lokale seizoensproducten, ontwikkelt VLAM jaarlijks een seizoenskalender voor groenten. Download de kalender.

Bovendien hebben we voor iedere groente heel wat culinaire inspiratie, die je kan delen op het winkelpunt of serveren in je zaak.





Op zoek naar extra ondersteuning of inspiratie om verse, lokale groenten en fruit in jouw zaak in de kijker te zetten? Neem contact met ons op
Groenten & Fruit