Kaas


Kiezen voor Kazen van bij ons, is kiezen voor Belgische topkazen met een uitgebreid smakenpallet.
Wist je trouwens dat er meer dan 300 Belgische kazen bestaan?

Voor jouw zaak betekent dit een mooie opportuniteit om je klanten te inspireren met de troeven van kazen van bij ons.
Want ook in 2021 investeert VLAM in heel wat media-aandacht voor Belgische kazen.

>>Door met jouw zaak in te spelen op onze campagnes, profiteer je gratis mee van de publiciteit waarin wij investeren als VLAM en zet je jouw aanbod van kazen van bij ons extra in de kijker bij je klant. Bovendien kom je zo tegemoet aan de groeiende vraag van de klant naar lokale producten.

Ontdek onze Kazen van bij ons campagnes in 2021

  • Kazen van bij ons


www.kazenvanbijons.be  |  www.fromagesdecheznous.be

'Onze kleine momenten. Gróóts met Kazen van bij ons.’ Zo luidt de nieuwe slogan van de nieuwe Kazen van bij ons campagne.
Deze campagne is een verlengstuk van de vorige 'Kazen van bij ons. Karakters van bij ons' campagne, waarbij we meer accenten leggen op de verschillende toepassingen en verwenmomenten van kazen van bij ons, op een laagdrempelige manier.

De nationale campagne heeft als opzet om consumenten te inspireren om te kiezen voor Belgische kaas. Want met Belgische kaas geniet je elke dag van niet-alledaagse kwaliteit en maakt van de dagdagelijkse kaasmomentjes kleine genietmomentjes.

De focus van de campagne ligt op harde kazen. Dit zijn laagdrempelige kazen met het grootste groeipotentieel.

Voor de nieuwe campagne wordt weer volop geïnvesteerd in media-aandacht zoals tv-spots op zenders Eén, VTM 1, VTM 2, VTM 3, VTM 4, Vier, Vijf, Zes, Discovery Channel, TLC en een online videocampagne op YouTube, Dagelijkse Kost en WeTransfer.
Tenslotte zal er ook een Facebookcampagne lopen rond kaasmomenten.

De twee mediagolven vinden plaats van maart tot mei en het najaar.

Voor de campagne werd ook heel wat promotiemateriaal ontwikkeld zoals affiches, pancartes, banners, beeldmateriaal, instore radio en een tv-spot met of zonder ondertiteling. Zo ondersteunen we jou als professional in het inspelen op de campagne.

In het najaar wordt een actie georganiseerd in retail: affichage, instore radio, kortingsbonnen, folders, POS-communicatie.

Ontdek meer over Kazen van bij ons.


  • Mooiste Kaastoog
De Mooiste Kaastoog is een onderdeel van de Beste Versspecialist wedstrijd in samenwerking met Buurtsuper (Unizo).

Deze nationale B2B-wedstrijd wordt sedert 2019 georganiseerd en heeft als doel buurtsupers, speciaalzaken, marktkramers en hoevewinkels te belonen voor hun dagelijkse inspanningen om kazen van bij ons in de kijker te zetten. De deelnemers doorlopen 3 wedstrijdrondes met onder andere een mystery shopper. De winnaars in de categorie buurtsupers, speciaalzaken en marktkramers krijgen mooie prijzen en de titel van Mooiste Kaastoog 2021.

Ter ondersteuning voorziet VLAM een online campagne via de verschillende partners, print in het Buurtsuper magazine en persaandacht.

Het activatiemoment van de wedstrijd: maart tot juni 2021.


  • EMF Dairy Covid Crisis
Dit is een Nationale campagne (NL/FR) met steun van Europa voor een duur van 1 jaar in samenwerking met 4 EMF lidstaten: Denemarken, Frankrijk, Ierland en Noord-Ierland (VK).

Met deze campagne wil VLAM de marktcondities van de Europese zuivelsector herstellen ten gevolge van de corona crisis. Dit zal gebeuren door het inspireren van de consument en food professionals en de vraag naar zuivelproducten in de retail en foodservice te verhogen.

De acties in de foodservice en retail houden in:
  • Een persevent in retail met een feestelijke invulling van de zuivelrayon;
  • Acties op de winkelvloer;
  • Partnerships met maaltijdbox-organisaties met zuivelrecepten in de kijker;
  • Culinaire workshops voor horeca professionals en hotelscholen met livestream event.
De gebruikte mediakanalen zijn:
  • Een Facebookcampagne met inspirerende video's naar horeca professionals en hotelscholen;
  • Inspirerende artikels in consumentenmagazines en vakmagazines voor retail en horeca, versterkt door online advertising.
Activatieperiode: maart-april 2021, met april als 'Maand van de zuivel'.

>>Op zoek naar extra ondersteuning of inspiratie om kazen van bij ons in jouw zaak in de kijker te zetten? Neem contact met ons op.
KaasKaas