Melk


MelkMelk
Kiezen voor melk van bij ons is kiezen voor een kwaliteitsvol product. Want melk van eigen bodem voldoet aan de kwaliteitseisen van IKM, oftewel Integrale Kwaliteitszorg Melk. Dat betekent dat de kwaliteit van de melk in elke fase, van productie tot transport, verzekerd wordt. Niet alleen hygiëne en veiligheid komen hier aan bod, maar ook dierenwelzijn en milieu.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook de strikte kwaliteitsnormen van het Federaal Agentschap van de veiligheid van de voedselketen (FAVV) waaraan melkproducenten en -verwerkers moeten voldoen.

Bovendien is melk een heerlijk basisproduct dat je in heel veel bereidingen terugvindt. Van bechamelsaus tot verwerkt in je smoothie, met melk kan je heel wat kanten uit.

Voor jouw zaak betekent dit een mooie opportuniteit om je klanten te inspireren met de vele toepassingen waarin je melk kan gebruiken. Want ook in 2021 investeert VLAM in heel wat media-aandacht voor verse, lokale producten.

>>Door met jouw zaak in te spelen op onze campagnes, profiteer je gratis mee van de publiciteit waarin wij investeren als VLAM en zet je jouw aanbod van verse, kwalitatieve producten extra in de kijker bij je klant.
Bovendien kom je zo tegemoet aan de groeiende vraag van de klant naar producten van bij ons.

Ontdek onze melkcampagnes in 2021

  • Geniet van elk moment. Geniet van melk


De campagne is een driejarige EU-campagne. Het eerste campagnejaar startte in 2019 en wordt in Vlaanderen gepromoot.

Het opzet van de promotiecampagne is het positief imago van melk versterken bij Vlamingen tussen 20 en 35 jaar, met als boodschap dat melk- en melkproducten veelzijdige producten zijn waar je alle kanten mee uit kan.

De campagne krijgt heel wat media-aandacht door een jaarrond online campagne op de Facebook- en Instagram-pagina van Melkmoment. 
Daarbovenop vinden er twee belangrijke mediawaves plaats in maart (W12 - W15; 22/03 t.e.m. 18/04) en oktober (W40 - W42; 04/10 t.e.m. 24/10). Tijdens deze publiciteitsgolven wordt er een tv-spot van 20" uitgezonden op Vlaamse televisiezenders én vindt er een online videocampagne plaats op o.a. de website van Dagelijkse Kost en YouTube.

In het najaar zal er ook geïnvesteerd worden in native advertising en social media acties.
VLAM zal in de loop van 2021 ook een PR-event organiseren met thema 'zoete klassiekers'.

Voor de campagne werd ook een receptenfolder ontwikkeld. Zo ondersteunen we jou als professional in het inspelen op de campagne.

Ben je graag op de hoogte van weetjes en feiten over zuivel & duurzaamheid? Ontdek ze op Twitter @Duurzame zuivel BE.

Ontdek meer over melk van bij ons.

  • EMF Dairy Covid Crisis
Deze nationale, tweetalige campagne met EU-cofinanciering wordt gelanceerd in samenwerking met 4 lidstaten van het European Milk Forum: Denemarken, Frankrijk, Ierland en Noord-Ierland (VK).

Tijdens dit éénjarig project inspireert VLAM de consument en foodservice professional met het ruime aanbod van zuivelproducten en hun uitgebreide culinaire mogelijkheden.

In maart en april (dat VLAM dit jaar doopt tot 'maand van de zuivel'), voorziet VLAM inlassingen in vakmagazines en zet het volop in op het inspireren van consumenten met acties op de winkelvloer, inlassingen in magazines en een partnership met een gekende maaltijdbox organisatie.

In het najaar (september-oktober) worden foodservice professionals en hotelscholen geïnspireerd met culinaire artikels over zuivel in vakmagazines en online webinars waarbij een chef-kok live aan de slag gaat met zuivelproducten.

>>Op zoek naar extra ondersteuning of inspiratie om melk van bij ons in jouw zaak in de kijker te zetten? Neem contact met ons op