Extra aandacht voor jouw kaasassortiment met nieuwe Kazen van bij ons campagne


Op 5 oktober 2020 start VLAM haar nieuwe Kazen van bij ons campagne, met als slogan ‘Onze kleine momenten. Gróóts met Kazen van bij ons.’

De campagne is een verlengstuk van de vorige 'Kazen van bij ons. Karakters van bij ons' campagne, waarbij we meer accenten leggen op de verschillende toepassingen en verwenmomenten van kazen van bij ons, op een laagdrempeligere manier.

De campagne heeft als opzet om jouw klanten te inspireren om te kiezen voor Belgische kaas. Want met Belgische kaas geniet je elke dag van niet-alledaagse kwaliteit en maakt van de dagdagelijkse kaasmomentjes kleine genietmomentjes.

De focus van de campagne ligt op harde kazen, want dit zijn laagdrempelige kazen met het grootste groeipotentieel.


Jouw klanten zijn échte kaasliefhebbers

Kaas is een klassieker in de voeding van de Belg. Belgen zijn Europees gezien gemiddelde kaaseters met een thuisverbruik van ongeveer 12 kg per capita. In 2019 kwamen we uit op 11,5 kg per capita. Onze voorkeur gaat uit naar harde kazen. Die zijn goed voor 53% van het gekochte volume.

Belgische kazen hadden in 2019 een volumeaandeel van 15,5% en een omzetaandeel van 20,3% in het totale thuisverbruik van kaas. In Vlaanderen ligt het aandeel iets hoger.

Vooral bij halfharde kazen met korst staan de Belgische kazen sterk en ze winnen daar ook de laatste drie jaar telkens wat aandeel, tot een volumeaandeel van 54% in 2019.

Belgische kazen hebben het grootste volumeaandeel binnen de speciaalzaken. Hier is 43% van het verkochte kaasvolume van Belgische makelij. In hard discount bedroeg dit 9% in 2019.

De term ‘kazen van bij ons’ is een goed gekend begrip bij de Vlaming, met een naamsbekendheid van maar liefst 95% en een logobekendheid van 88%. Belgische kazen positioneren zich mooi tussen de alledaagse Nederlandse kazen en de veelzijdige Franse kazen. De Vlaming weet immers dat er ook binnen Belgische kazen een groot en divers aanbod is aan kwaliteitsvolle en karaktervolle kazen, die passen bij een gezellige sfeer.



Laat jouw kazenassortiment mee profiteren van de aandacht

Voor de nieuwe campagne wordt weer volop geïnvesteerd in heel wat publiciteit zoals tv-spots op zenders Eén, VTM 1, VTM 2, VTM 3, VTM 4, Vier, Vijf, Zes, Discovery Channel, TLC en een online videocampagne op YouTube, Dagelijkse Kost en WeTransfer. Tenslotte zal er ook een Facebookcampagne lopen rond kaasmomenten die de campagne versterken en doen zin krijgen in kazen van bij ons.
De mediagolven vinden plaats van 05/10 tot 25/10 en van 09/11 tot 22/11/2020.

Er wordt dus weer volop geïnvesteerd in promotie van Kazen van bij ons! Voor jouw zaak betekent dit een mooie gelegenheid om ook jouw assortiment Kazen van bij ons in de kijker te zetten.

Heb je nood aan promomateriaal of nood aan extra ondersteuning of inspiratie? Contacteer ons!


Ontdek meer over Kazen van bij ons.