Impact van het Coronavirus op de koop- en eetgewoontes van de Vlaming - Deel 5/5


12 May
12May

Door de coronacrisis ziet ons leven er helemaal anders uit. Het hoeft niet gezegd dat dit ook invloed heeft op onze koop- en eetgewoontes. 
VLAM vroeg aan 92 Vlaamse consumenten in welke mate de crisis effect heeft op hun koop- en eetgewoontes.
Vijf weken lang delen we met jou de resultaten. Dit is het laatste deel.

Advies voor horecazaken die afhaal- en bezorgmaaltijden (willen) aanbieden

Welke tips heeft de consument voor de horecaprofessional die zijn zaak tijdelijk wil omschakelen naar het aanbieden van afhaal- en bezorgmaaltijden? 

Lees hieronder de 8 tips:

  1. Maak via sociale media voldoende duidelijk dat je open bent en wat het aanbod is.
  2. Communiceer hoe je als zaak rekening houdt met de coronamaatregelen (o.a. social distancing).
  3. Zorg voor goede prijs-kwaliteit en voldoende gezonde maaltijden.
  4. Voorzie een optie voor grote hoeveelheden zoals spaghettisaus, stoofvlees, vol-au-vent en soep per liter zodat dit thuis kan worden ingevroren.
  5. Voorzie een leuk extraatje waardoor klanten thuis een sterker restaurantgevoel kunnen creëren.
  6. Communiceer duidelijk over de levertijden en eventuele leverkosten.
  7. Vermijd betaling aan de deur.
  8. Houd de moed erin, na de crisis komt men graag een keertje extra eten bij jou!

Bron: Marktmaker, VLAM