Door de coronacrisis ziet ons leven er helemaal anders uit. Het hoeft niet gezegd dat dit ook invloed heeft op onze koop- en eetgewoontes.
VLAM vroeg aan 92 Vlaamse consumenten in welke mate de crisis effect heeft op hun koop- en eetgewoontes.
Vijf weken lang delen we met jou de resultaten. Dit is het laatste deel.
Advies voor horecazaken die afhaal- en bezorgmaaltijden (willen) aanbieden
Welke tips heeft de consument voor de horecaprofessional die zijn zaak tijdelijk wil omschakelen naar het aanbieden van afhaal- en bezorgmaaltijden?
Lees hieronder de 8 tips:
- Maak via sociale media voldoende duidelijk dat je open bent en wat het aanbod is.
- Communiceer hoe je als zaak rekening houdt met de coronamaatregelen (o.a. social distancing).
- Zorg voor goede prijs-kwaliteit en voldoende gezonde maaltijden.
- Voorzie een optie voor grote hoeveelheden zoals spaghettisaus, stoofvlees, vol-au-vent en soep per liter zodat dit thuis kan worden ingevroren.
- Voorzie een leuk extraatje waardoor klanten thuis een sterker restaurantgevoel kunnen creëren.
- Communiceer duidelijk over de levertijden en eventuele leverkosten.
- Vermijd betaling aan de deur.
- Houd de moed erin, na de crisis komt men graag een keertje extra eten bij jou!
Bron: Marktmaker, VLAM
