‘Kies voor groenten & fruit van bij ons’ campagne


Heeft jouw zaak een ruim assortiment lokale groenten en fruit en creëer je hiervoor graag extra zichtbaarheid?
Door in te spelen op de campagne ‘Kies voor groenten & fruit van bij ons’ met je eigen winkelcommunicatie, profiteer je mee van de media-aandacht en ondersteun je de lokale telers.

Kies voor groenten & fruit van bij ons

Vanaf maandag 6 april gaat de ‘Kies voor groenten & fruit van bij ons’ campagne van start.

Deze nieuwe nationale VLAM-campagne werd ontwikkeld n.a.v. de corona crisis i.s.m. de Belgische tuinbouwveilingen.

  • Doel: tijdens de coronacrisis aandacht creëren voor het ruime assortiment groenten en fruit van bij ons
  • Slogan: ‘Kies voor groenten & fruit van bij ons’
  • Timing: vanaf maandag 6 april tot zondag 19 april in Vlaanderen en zondag 26 april in Wallonië
  • Media: tv-spots en online posts op social media.
  • Signatuur: Lekkervanbijons

VLAM en de Belgische tuinbouwveilingen willen op die manier de consument oproepen om te kiezen voor Belgische groenten en fruit en zo de lokale teler te ondersteunen. Bovendien is kiezen voor verse voeding altijd een gezonde, juiste keuze.

Omdat Belgische retailers tijdens de coronacrisis oproepen om te kiezen voor lokaal en de consument hier oor naar heeft, geloven VLAM en zijn partners dat een gezamenlijke communicatie zorgt voor een versterkte impact.

Er wordt alvast ingezet op een stevig media-pakket in via tv-spots en online posts op social media.

We zijn er dan ook van overtuigd dat deze campagne een mooie opportuniteit creëert voor jouw winkelpunt om in te spelen op de coronacrisis en jouw lokale groente- en fruitassortiment nog meer in de kijker te zetten.

Het is bovendien ook een sympathieke actie naar de telers toe.

Je kan inspelen op de campagne door het daarvoor ontwikkeld materiaal te verspreiden via je eigen communicatiekanalen: