Maaltijdbox van Belgische slagers


Jummi lanceert in samenwerking met de Landsbond der beenhouwers een maaltijdconcept dat de nadruk legt op lokale producten gekocht bij lokale handelaars. Via het online platform bestelt een klant ingrediënten of kant-en-klare gerechten, rechtstreeks bij lokale Vlaamse beenhouwers. Alle recepten zijn afkomstig van het kookplatform lekkervanbijons.be.

Momenteel zijn al 24 beenhouwers ingeschreven in dit project, dat de naam “Jummi – Lekker en lokaal” draagt. De komende maanden groeit dit aantal verder. Jummi mikt op 200 deelnemende beenhouwers tegen eind 2021. Daarna wil men ook uitbreiden naar Wallonië.

Hoe werkt Jummi voor de beenhouwer?

Als beenhouwer krijg je een eigen webshop binnen het Jummi-platform. Je volgt wekelijks de 16 nationale recepturen. Daarnaast voegt Jummi, samen met jou, je eigen kant-en-klare maaltijden toe. Nadat je bestellingen ontvangt via Jummi heb je 48 uur de tijd om alles klaar te zetten. Een mooie extra die je in ‘daluren’ inplant. Ten vroegste 2 dagen na bestelling haalt de consument zijn bestelling bij je op. Geen verplichting tot abonnementsformules voor jou of de consument, extra omzet met bestellingen die anders naar de populaire maaltijdboxen gaan en een extra verkoopmomenten vóór en na je openingsuren. Bovendien geniet je mee van de nationale marketing van Jummi en krijg je nog een persoonlijke ondersteuning bij jouw sociale media. Win-win-win!

Hoe werkt Jummi voor de consument?

De consument kiest op jummi.be een recept. Na keuze van zijn beenhouwer haalt hij zijn ingrediënten 48 uur later, mooi verzameld, op. Bij elk recept ontvangt de consument een gratis voorgerecht of nagerecht. Makkelijk, lekker en lokaal. 

Sel Lambaerts (Oprichter Jummi): “Jummi verenigt wat mensen vandaag zoeken: lekkere, haalbare maaltijden met oog voor lokaal. Lokale ingrediënten, lokaal vakmanschap en vlakbij om af te halen. Gemak is dus uitermate belangrijk. De consument heeft ook de optie om, vanuit het platform, specifieke kant-en-klare maaltijden van zijn lokale beenhouwer te bestellen. Elke beenhouwer kan bovendien zelf ook nog levering aan huis voorzien.” 

Jummi gaat voor dit gloednieuwe concept een partnerschap aan met de Landsbond der beenhouwers en VLAM. Ivan Claeys (Voorzitter Landsbond): ‘We vinden het een excellent initiatief en krijgen heel wat positieve reacties bij onze leden. Ik verwacht dat, eens het concept gelanceerd is, het aantal deelnemende beenhouwers snel zal toenemen. Dankzij Jummi krijgt de beenhouwer de kans om zijn kwaliteitsproducten op een eigentijdse manier te vermarkten.’

Seizoensgebonden aanbod

Elke maand wordt het aanbod van recepten aangepast. Zo wordt maximaal ingespeeld op de seizoenen en de nood aan variatie. 

VLAM is leverancier van de recepten en zal ook regelmatig productinfo of campagnemateriaal beschikbaar stellen. Liliane Driesen (Coördinator van Lekker van bij ons bij VLAM): “We zijn heel benieuwd naar de reacties van de consument. Op ons kookplatform bieden we seizoensgebonden, culinaire inspiratie. Met Jummi verlagen we nog eens de drempel om te koken met verse ingrediënten van bij ons. De kwaliteit en service van de lokale beenhouwers is een geweldige troef in dit verhaal.”

Nood aan meer informatie?

Op de website http://handelaars.jummi.be vind je alles nog eens op een rijtje.