Vergroot je omzet met diepgevroren aardappelproducten


Heb jij een mooi assortiment diepvriesaardappelproducten en heb je een hekel aan voedselverspilling?

Zet deze producten in de kijker, verhoog de omzet in je diepvriesrayon én help mee aan het wegwerken van honderdduizenden kilo’s aardappelen.

Onze Belgische aardappelen zijn in nood. Door de coronacrisis is de vraag van de binnenlandse en buitenlandse horeca volledig weggevallen.

Dat resulteert in een overschot van maar liefst 750.000 ton aardappelen. Om deze massale voedselverspilling tegen te gaan, organiseert VLAM in samenwerking met Too Good To Go en Buurtsuper.be de campagne SOS Patat.

In juni en juli wordt de consument via een campagne op sociale media opgeroepen meer aardappelproducten uit het diepvriesassortiment te kopen.

Dit is een uitgelezen kans voor jouw zaak om mee te profiteren van de media-aandacht én meer omzet te generen voor jouw diepvriesassortiment.

Hoe? Door jouw winkelassortiment van diepgevroren aardappelproducten in de kijker te zetten!

  • Bestel gratis de SOS Patat stickers via B2B@vlam.be en kleef ze op de diepvriezers met aardappelproducten.
  • Zet het assortiment van diepvriesfrietjes, kroketjes… extra in de kijker, bijvoorbeeld door een groot bord vooraan in je winkel te plaatsen, interessante promoties aan te kondigen, …
  • Gebruik de hashtag #sospatat op sociale media en laat aan je klanten weten dat ook jouw winkel meehelpt om voedselverspilling tegen te gaan.

Lees meer over SOS Patat.