VLAM past varkensvlees campagne aan omwille van corona


10 Apr
10Apr

VLAM stelt zijn promotieprogramma voor varkensvlees bij als gevolg van de coronacrisis.
Hieronder vind je de belangrijkste aanpassingen.


Varken voor alle vorken

Deze campagne legt de nadruk op de veelzijdigheid van varkensvlees en heeft twee luiken: 

  • medialuik (video’s, advertenties, recepten)
  • activatieluik met proeverijen aan een foodtruck op parkings van supermarkten.

Beide luiken krijgen omwille van de coronacrisis een grondige aanpassing.

De voorziene onlinecampagne wordt inhoudelijk aangepast. We werken rond de thema’s BBQ en thuiswerk. Hiervoor wordt zowel video als gewone redactionele samenwerking voorzien.

De campagne voor slagers rond het EK voetbal wordt uitgesteld naar 2021.

De communicatie over varkensvlees en gezondheid blijft lopen zoals gepland. Hiervoor werd een partnership opgezet met de populaire website gezond.be.

In samenspraak met retail wordt de foodtrucktour uitgesteld naar het najaar. Het concept en de gerechten zullen in een winters jasje worden gestopt.


Hotel- en slagerijscholen
De vakscholen zijn vragende partij naar het Smartbook ‘hoe bereid ik vlees’. Met dit digitale instrument hebben ze een troef meer in handen om de basisinfo over varkenskarkassen, versnijdingen en toepassingen te delen met hun studenten. VLAM zet vaart achter deze realisatie.


Inspireren
Het VLAM-kookplatform lekkervanbijons.be blijft een belangrijk kanaal om naast concrete kookinspiratie te informeren over de gezondheidsaspecten van varkensvlees.

De website kreeg in maart 2020 24% meer bezoekers dan de maand ervoor. Dit kookplatform zit in de top 5 van meest bezochte kooksites in Vlaanderen. Een online- en tv-campagne in april moeten de bekendheid van de website nog verder verhogen. Met de #lekkerinuwkot roepen we iedereen op kookplezier te delen en te kiezen voor producten van eigen bodem.


Het partnership met Dagelijkse kost op één loopt verder. Jeroen Meus doet extra inspanningen om producten van bij ons in de kijker te zetten en de Vlaamse producenten te steunen.


Vlees van bij ons
De coronacrisis doorkruist de vooropgezette planning. De acties die een samenkomst of verplaatsing vragen zoals fotoreportages en artikelenreeksen worden uitgesteld. De boodschappencampagne die VLAM wil inzetten in zijn pr-campagne vlees worden aangepast met nieuwe informatie en trends. De herontdekking van de troeven van verse producten en de rol van de vakmensen (slagers en veehouders) die vertrouwen wekken komen zeker aan bod.

Een mediacampagne in samenwerking met Het nieuwsblad wordt verder uitgewerkt zoals eerder gepland.


Ondanks de aanpassingen, bestaan er nog heel wat mogelijkheden om met jouw zaak in te spelen op deze campagnes en mee te genieten van de media-aandacht!

Op ons platform met campagnemateriaal vind je heel wat materiaal om jou hierbij te ondersteunen.

Meer op zoek naar recepten met varkensvlees van bij ons? Op www.lekkervanbijons.be aan culinaire inspiratie geen tekort.


Heb je een speciaalzaak en ben je geopend tijdens de coronacrisis? Laat het ons weten en registreer je gratis. Wij zetten jouw zaak in de kijker op www.lekkervanbijons.be/speciaalzaken.