Degustaties doen verkopen


Onbekend is onbemind. Dat geldt ook voor uw heerlijke producten. Heeft u iets nieuws in uw assortiment? Laat uw klanten dan even proeven, zo geeft u meteen de meest essentiële informatie mee: de smaak.

Proeven doet kopen

Proevertjes aanbieden zet aan tot kopenDegustaties leiden tot hogere verkoopcijfers. En da’s niet verwonderlijk: uw product kan er bijzonder lekker uitzien, heerlijk ruiken, enzovoort. Maar uiteindelijk zal vooral de smaak ervoor zorgen dat het gekocht wordt.

Hou rekening met het profiel van uw klanten

Ligt uw zaak vlakbij een school, zet dan in op kindvriendelijke degustaties; bent u gelegen langs een drukke winkelstraat, zorg dan voor een kleine degustatie en compacte verkoopzakjes; mikt u met de actie op vrouwen en/of mama’s, speel dan in op gezondheidstroeven en voedingswaarde.

Welke producten laat u proeven?

Vooral nieuwe en minder gekende producten komen in aanmerking. Ook eigen creaties, seizoensgebonden producten, streekproducten …

Zorg voor een verzorgde presentatie. Snijd niet te veel op voorhand, zodat alles vers blijft. Vermijd dat er een halflege display staat, dat spreekt niet aan. Leg er indien nodig prikkertjes en servetjes bij. Naast het schaaltje met proevertjes zet je het product dat te koop wordt aangeboden. Succes verzekerd!

Probeer altijd een woordje uitleg te geven: de naam van het product, de ingrediënten, de prijs, eventueel hoe het gemaakt wordt …

Een degustatie heeft een instant effect: voorzie dus zeker genoeg voorraad.

Laat de actie niet stoppen na een weekend. Om zoveel mogelijk klanten te bereiken, organiseert u de actie het best gedurende een weekend én de week erna.

Opmerkingen: Laat een reactie achter

* De e-mail zal niet worden gepubliceerd op de website.