Vis


Kiezen voor vis van bij ons, is kiezen voor vis, schaal- en schelpdieren gevangen door onze Belgische vissersvloot of in België gekweekte vis of schaal- en schelpdieren. Daarnaast zijn er ook onze visverwerkende bedrijven zoals de Brugse visrokerijen, bedrijven die op traditionele wijze vissen zoals sprot, haring en heilbot roken.

Waarom kiezen voor vis van bij ons?

  • Je steunt er de lokale economie mee.
  • Voedsel dat dichtbij geproduceerd wordt, heeft een beperkte ecologische impact.
  • Er wordt bewust gekozen voor onbekendere soorten (bijvangst) en rekening gehouden met de seizoenen om een duurzame en toekomstgerichte visserij te verzekeren.
  • Je klanten hechten steeds meer belang aan producten van bij ons.

Voor jouw zaak betekent dit een mooie opportuniteit om je klanten te inspireren met het ruime aanbod vis van bij ons. Want ook in 2020 investeert VLAM in heel wat media-aandacht voor verse, lokale producten.

Door met jouw zaak in te spelen op onze campagnes, profiteer je gratis mee van de publiciteit waarin wij investeren als VLAM en zet je jouw aanbod van verse vis van bij ons extra in de kijker bij je klant.
Bovendien kom je zo tegemoet aan de groeiende vraag van de klant naar producten van bij ons.

Ontdek onze viscampagnes in 2020.

Vis van bij ons

In 2020 voert VLAM een tweetalige campagne voor vis, gevangen door onze Belgische vissers. De opzet van de campagne is de consument bewust doen kiezen voor vis van bij ons. De belangrijkste thema's zijn van bij ons, duurzaamheid en ecologie, gezondheid en productkennis.

De campagne geniet het hele jaar door van heel wat media-aandacht via een online campagne op Lekker van bij ons, Facebook, Instagram, Libellelekker.be, de nieuwsbrieven van Horecamagazine en Culinair Ambiance, via het Radio 2 programma De Madammen in maart en april 2020, via het TV-programma De Chalet (NJAM) in maart en april 2020 en Dagelijkse Kost in de lente. Er zullen ook enkele advertenties verschijnen in Libelle en Libelle Lekker.

Zet je ook graag vis van bij ons in de kijker in jouw zaak? Ga aan de slag met het Nederlandstalig promomateriaal.

Ontdek meer over vis van bij ons.


Vis van het Jaar (32e editie)

Jaarlijks verkiest VLAM de Vis van het Jaar.
De Vis wordt op 16/09/2020 gelanceerd tijdens een heus persevent met nationale pers- en online media-aandacht.

De Vis van het Jaar speelt ook de hoofdrol in de jaarlijkse horeca wedstrijd Viskok van het jaar - Horeca Expo.


Vissen van het seizoen

Ook in 2020 selecteert VLAM de vissen van het seizoen om B2B-partners zoals jij een ruimer overzicht te geven op vlak van beschikbaarheid, seizoen, variatie, aanbod… en jou te inspireren om vis van bij ons in de kijker zetten in je zaak of een duurzamer alternatief te kiezen voor de menukaart.

Bovendien hebben we voor iedere vis van het seizoen heel wat culinaire inspiratie, die je kan delen op het winkelpunt of serveren in je zaak.



Op zoek naar extra ondersteuning of inspiratie om verse vis in jouw zaak in de kijker te zetten? Neem contact met ons op.
Vis