Vlees


Door te kiezen voor vlees van bij ons, ondersteun je de lokale economie en beperk je voedselkilometers.
Er gebeuren heel wat inspanningen om je stukje vlees in de meest veilige omstandigheden van bij de boer tot op jouw bord te krijgen. En dat met een zo laag mogelijk ecologische voetafdruk.

Vlees zorgt ook voor variatie op het menu, naast vis, gevogelte, ei en een vegetarisch alternatief en past perfect in een gezonde voeding.

Vlees van bij ons past ook perfect in buitenlandse keukens, bijvoorbeeld in de Italiaanse, de Aziatische of Marokkaanse keuken. 


Campagnes in 2020 waarbij jouw zaak kan mee profiteren van de aandacht

Quality time rundvlees

  • NL/FR
  • Opzet: Belgisch rundvlees promoten, in het bijzonder Belgisch Witblauw met 3 pijlers als uitgangspunt: smaak, vakmanschap en lokaal
  • Media-aandacht via:
    • Online videocampagne
    • TV-samenwerkingen bij A La Sauce Belge (RTL, 03/2020) en La Grande Balade (RTL, 04/2020)

Kalfsvlees | 1 goed idee voor 1000 goede ideeën

  • www.gekopkalf.be

  • NL/FR
  • 3-jarige EU-campagne met Italië, Nederland en Frankrijk | 2de jaar
  • Opzet: 25- tot 49-jarigen inspireren met kalfsvlees want kalfsvlees is mals, gezond, mager, smaak en veelzijdig.
  • Online media-aandacht en acties in retail

Varken voor alle Vorken

  • Opzet: consumenten inspireren om te kiezen voor varkensvlees, want varkensvlees is lekker, veelzijdig, past in een gezonde en evenwichtige voeding en kan je combineren met een druk leven.
  • Meer focus op snel klaar, variatie, inspiratie, lekker, van bij ons
  • Media-aandacht via:
    • Online door advertenties en video's en samenwerking met www.gezond.be
    • TV-aandacht via A La Sauce Belge (RTL, 03/2020) en La Grande Balande (RTL, 04/2020)
    • Retailacties met foodtruck

Week van de Steak-Friet 08 – 15/10/2020

  • I.s.m. Apaq-W
  • Acties worden nog gefinaliseerd
  • Voor retail de opportuniteit om je versafdeling en slagerij in de kijker te zetten met bijvoorbeeld tastings
  • Voor horeca de opportuniteit om deze Belgische klassieker op je menukaart in de kijker te zetten

Meesterlyck | Het best bewaarde geheim van de Belgen

  • Verderzetting van campagne in 2019
  • NL/FR
  • Opzet: de inhoudelijke kwaliteiten van het label toelichten en het Belgisch karakter van het label in de verf zetten
  • Online media-aandacht via social media

Op zoek naar ondersteuning om vlees van bij ons in jouw zaak in de kijker te zetten? Neem een kijkje op promotiemateriaal
Vlees