Vlees


Als je kiest voor vlees, kies dan voor vlees van bij ons. Je ondersteunt de lokale economie en beperkt je voedselkilometers.
Er gebeuren heel wat inspanningen om je stukje vlees in de meest veilige omstandigheden van bij de boer tot op jouw bord te krijgen. En dat met een zo laag mogelijk ecologische voetafdruk.

Vlees zorgt ook voor variatie op het menu, naast vis, gevogelte, ei en een vegetarisch alternatief en past perfect in een gezonde voeding.

Vlees van bij ons past ook perfect in buitenlandse keukens, bijvoorbeeld in de Italiaanse, de Aziatische of Marokkaanse keuken. 


Acties

Meesterlyck: Ham, het best bewaarde geheim van de Belgen
  • Troeven van Meesterlyck label in de kijker zetten
  • Looptijd: tot eind november 2019
  • Mediacampagne
  • Acties in retail (degustaties en beelden op digitale schermen)
  • Pop-up hammuseum in Gent

Varken voor alle Vorken

  • Nieuw vervolg ‘Varken voor alle vorken’
  • Meer focus op snel klaar, variatie, inspiratie, lekker, van bij ons
  • Looptijd: voor- en najaar
  • Mediacampagne
  • Foodtruck degustaties in retail van maart/april tot eind november

Rundvlees campagne

  • Mediacampagne
  • Focus op quality time, van bij ons
  • Looptijd: voor- en najaar
  • Battle of the Chefs wedstrijd op Horeca Expo (17 - 21/11/2019)
  • Foodtruck in retail: 4 dagen/retailpunt + 1 dag tijdens Week van de Steak-Friet
  • Foodtruck op events: Prijsveekamp Leuven (02/09), Dag van de Landbouw (15/09)

Week van de Steak-Friet

  • I.s.m. Apaq-W
  • Looptijd: 10 - 17/10/2019
  • Consumentenwedstrijd: te winnen restaurantsbon
  • Foodtruck in retail: 1 dag/retailpunt
  • Voor retail de opportuniteit om je versafdeling en slagerij in de kijker te zetten met bijvoorbeeld tastings
  • Voor horeca de opportuniteit om de steak-friet op je menukaart in de kijker te zetten
  • Affiche Week van de Steak-Friet

Kalfsvlees: 1 goed idee voor 1000 goede ideeën
  • EU-campagne van 3 jaar
  • Kalfsvlees is een goed idee: mager en gezond, variatie
  • Penetratie & frequentie verhogen bij 25- tot 49-jarigen
  • Looptijd: 3 jaar
  • Media campagne: mei-juni en najaar
  • Online campagne
  • Acties in retail en POSM-materiaal (folders, toogstrips, affiches ...)
  • www.gekopkalfsvlees.be

Te verkrijgen materiaal

Voor horeca


Voor retail

Voor slagers

Inspiratie

Vlees