Zuivel speelt een sterke rol in het dagelijkse leven van de Belg. Om hem te blijven inspireren met de veelzijdigheid en culinaire mogelijkheden van zuivelproducten, lanceerde VLAM begin 2021 de campagne ‘Melk & Zuivel &…’, met steun van de Europese Unie.

Doorheen het jaar voert VLAM campagne voor zuivelproducten, met het voorjaar als belangrijkste periode voor consumentenacties zoals acties op de winkelvloer, inspirerende artikels en recepten in magazines, samenwerkingen met maaltijdbox organisaties... Het najaar vormt de belangrijkste periode voor alle acties richting horeca professionals, met inspirerende workshops, artikels in magazines en een online campagne.

Zo laten we de consument én creatieve chefs zien dat er een ruim aanbod aan zuivelproducten te vinden is op het winkelpunt en dat er van aperitief tot dessert heel wat mogelijk is.

Op woensdag 13/10 organiseerde VLAM daarom de zuivelworkshops ‘Herontdek zuivel in de keuken’ voor horecaprofessionals.
Chef Dany Dhollander liet tijdens deze inspirerende sessie zien hoe verrassend veelzijdig zuivelproducten zijn in de keuken en dat er van aperitief tot dessert heel wat mogelijk is.


Een smakelijke boodschap van Europa
Deze campagne van VLAM kadert in een informatie- en promotiecampagne met Europese financiering. Het programma is een initiatief van vijf Europese lidstaten (België, Frankrijk, Denemarken, Ierland en Noord-Ierland) voor het European Milk Forum (EMF), een non-profitorganisatie die informatie-initiatieven over melk en zuivelproducten ontwikkelt, opvolgt en uitwisselt binnen Europa.